Informatie  |  Advies of direct verzekeren  |  Privacy  |  Fraudebeleid  |  Algemene voorwaarden  Inloggen Contact 

Direct verzekeren = direct, snel en makkelijk een polis online afsluiten

Assistentie - stappenplan, handleiding, vragen en antwoorden
Inloggen - al geregistreerd, ga naar uw persoonlijke dossier

Zoeken

 
Inloggen
Verzekeringen
Shop
Op de andere websites
nieuwsoverzicht 
rss-feed van albers advies
 albers-mkb-service 
naslagwerk personeelsbeleid
( bestel ) auto leasen
 albers-advies.nl  

 

    ZZP Totaalplan | Pakketverzekering voor ZZP ondernemer
albers-direct-verzekeren.nl U bent op: Uitleg direct verzekeren ---> FAQ Veelgestelde vragen


Veelgestelde vragen en gegeven antwoorden
1. Ik heb verzekeringen die nog niet zijn afgelopen. Wat nu?
 2. Ik heb mijn huidige polissen ondergebracht in een "combi-" of "pakketpolis". Hoe laat ik een deel van de dekkingen overzetten?
 3. Ik heb mijn huidige polissen ondergebracht in een "combi-" of "pakketpolis". Hoe laat ik alle dekkingen overzetten?
 4. Hoe kan ik overstappen vanuit mijn (pakket)polis?
 5. Wat is een vrijwaringsbewijs? Waar heb ik het voor nodig?
 6. Welke regels gelden er voor een tweede auto met betrekking tot bijvoorbeeld premiebetaling, bonus/malus regelingen?
 7. Welke verzekering heb ik nodig als ik in een auto van iemand anders een ongeluk veroorzaak of schade toebreng aan de auto van die ander?
 8. Ik ga privé rijden en heb geen bonus/malus verklaring vanuit een leaseverleden. Ik rij echter wel al een groot aantal jaren schadevrij. Hoe werkt dit?
 9. Ik heb mijn auto verkocht. Wat moet ik nu doen?
10. Waar is de premie van afhankelijk?
 11. Hoe werkt de Bonus/Malus tabel?
 12. Ik ben zelfstandige (zonder personeel). De auto is van de zaak. Kan ik mijn auto tegen cataloguswaarde exclusief BTW verzekeren?
 13. Wat gebeurt er wanneer ik meer kilometers rijd dan opgegeven?
 14. Welke verzamelingen vallen bij de inboedelverzekering onder de rubriek 'Bijzondere verzamelingen'? 
 15. Hoe bereken ik de herbouwwaarde van mijn woonhuis?
 16. Ik wil een afdruk maken, hoe doe ik dat?
 17. Waar moet ik mijn schade laten repareren?
 18. Hoe meld ik mijn schade? 
 19. Waarom moet ik mijn bank-/girogegevens invullen?  
 20. Hoe gaat de premiebetaling. Is dat wel veilig?  
21. Hoe ontdek ik de voordelen?
22. Hoe kan ik aanpassingen doorvoeren?
23. Kan ik voor deze verzekeringen verschillende ingangsdata kiezen?
24. Wat gebeurt er als ik van gedachten verander?
25. Moet ik e-mail hebben om een verzekering af te sluiten?
26. Hoe kan ik een inbraak melden als ik niet bij mijn computer kan?
27. Is het wel veilig om een verzekering af te sluiten via internet?
28. Kan ik er vanuit gaan dat mijn persoonlijke gegevens niet misbruikt worden?
29. Kan ik voor deze verzekeringen verschillende ingangsdata kiezen?
30. Ik wil een berekening bewaren, hoe doe ik dat?

 
Staat uw vraag of antwoord er niet bij?
In uw persoonlijke dossier is een complete handleiding opgenomen. 
Kies anders hiervoor: 
Download de complete handleiding van Albers Direct Verzekeren
Stel uw vraag via e-mail of bel  Albers Direct Verzekeren  (kantoor Albers Advies)



top


Ik heb verzekeringen die nog niet zijn afgelopen. Wat nu?
U kunt iedere verzekering uit ons aanbod bij ons direct afsluiten, ook als u nog een verzekering bij een andere verzekeraar heeft lopen. In ons invulformulier wordt gevraagd naar het polisnummer en de afloopdatum van uw huidige polis. Als u dat invult zorgen wij voor de rest: 
- het tijdig afmelden bij uw huidige verzekeraar, 
- het stipt (op de afloopdatum van 'oude' verzekering) laten ingaan van de nieuwe polis en 
- het incasseren van de premie. 
Dit wordt 'oversluiten' genoemd. U bent gegarandeerd nooit dubbel verzekerd of, erger nog, onverzekerd. Wij adviseren u om van deze service gebruik te maken en niet te wachten tot de afloopdatum van uw huidige polis, want dat wordt maar al te vaak vergeten.

top


Ik heb mijn huidige polissen ondergebracht in een "combi-" of "pakketpolis". Hoe laat ik een deel van de dekkingen overzetten?
U volgt dezelfde procedure als bij één verzekering oversluiten. Deze procedure herhaalt u voor alle over te zetten dekkingen binnen uw huidige combi/pakketpolis. U vult elke keer hetzelfde polisnummer van uw huidige combi- of pakketpolis in. Wij zorgen dat alleen de door u aangegeven dekkingen worden beëindigd, op de door u aangegeven datum of de eerst volgende premievervaldatum. Dit kan gevolgen hebben voor de hoogte van uw huidige combi/pakketpolis premie.

top


Ik heb mijn huidige polissen ondergebracht in een "combi-" of "pakketpolis". Hoe laat ik alle dekkingen overzetten?
U volgt dezelfde procedure als hierboven. Deze procedure herhaalt u voor alle onderdelen van uw combi/pakketpolis. U vult elke keer uw huidige polisnummer in, ook al is deze elke keer hetzelfde. Wij zorgen dat uw huidige polis op de door u aangegeven datum, wordt overgesloten.

top


Hoe kan ik overstappen vanuit mijn (pakket)polis?
Uw verzekering loopt over 4 maanden af en u wilt nu gebruik maken van uw berekende voordeel. Hoe doet u dat? U klikt op "Bereken uw premie" voor een passende verzekering. U berekent uw voordeel en sluit uw verzekering als volgt af. 
1. U registreert uw persoonlijke gegevens U kiest voor overstappen 
2. U vult uw huidige polisgegevens in 
3. U leest uw nieuwe contract 
4. U accordeert uw nieuwe contract en de voorwaarden Vanaf dat moment gaat alles automatisch. Wij zorgen dat uw lopende verzekering (op de datum die u ingeeft) wordt overgezet. En intussen kunt u er zelfverzekerd vanuit gaan dat u geen dag onverzekerd bent.

top


Wat is een vrijwaringsbewijs? Waar heb ik het voor nodig?
Een vrijwaringsbewijs krijgt u als u uw auto verkoopt. Verkoopt u uw auto aan een door de RDW erkend autobedrijf, dan stellen zij dit op. Verkoopt u uw auto aan een particulier persoon dan dient hij/zij hiervoor zorg te dragen bij het postkantoor. Met dit vrijwaringsbewijs toont u aan dat u niet langer de juridische eigenaar bent van de auto en dus niet meer aansprakelijk voor de voertuiggebonden verplichtingen zoals het betalen van APK, motorrijtuigenbelasting en de verzekering.

top


Welke regels gelden er voor een tweede auto met betrekking tot bijvoorbeeld premiebetaling, bonus/malus regelingen?
Uw tweede auto wordt, mits niet door één van uw kinderen bestuurd maar door uzelf of uw partner, gelijkelijk ingeschaald voor de bonus/maluskorting als uw eerste gezinsauto. Als het een auto betreft voor één van uw kinderen, dan wordt de standaard acceptatieprocedure gevolgd op basis van de gegevens van uw kind.

top


Welke verzekering heb ik nodig als ik in een auto van iemand anders een ongeluk veroorzaak of schade toebreng aan de auto van die ander?

De verzekering die de schadesoorten die u noemt dekt is de volledige casco dekking. Daarmee wordt de schade die u toebrengt aan de door u geleende auto vergoed. Houdt u er wel rekening mee dat als de schade oorzaak door uw toedoen (schuld) is ontstaan, er een terugval in bonus/maluskorting en dus een stijging van de toekomstige jaarpremie uit deze claim ontstaat. N.B. U kunt in dit geval géén beroep doen op uw Particuliere Aansprakelijkheidsverzekering!

top


Ik ga privé rijden en heb geen bonus/malus verklaring vanuit een leaseverleden. Ik rij echter wel al een groot aantal jaren schadevrij. Hoe werkt dit?
Een schriftelijke verklaring van de leasemaatschappij hoeveel jaren u daar schadevrij hebt gereden voldoet ook. Zonder een dergelijke verklaring of een geldige registratie bij Roy-Data (vroeger officiële bonus/malus verklaring) is er helaas geen mogelijkheid tot het overnemen van korting wegens schadevrij rijden.

top


Ik heb mijn auto verkocht. Wat moet ik nu doen?
U kunt als u dat wilt de verkochte/ingeruilde auto per omruildatum de lopende verzekering vervangen door uw nieuwe auto. Ook kunt u dan de verzekerde condities aanpassen aan de nieuwe omstandigheden. 
N.B. De datum op het vrijwaringsbewijs (ingeruilde auto), c.q. de datum van tenaamstelling van het kenteken (vervangende auto) zijn bepalend. Tenminste een WA verzekeringsdekking dient te bestaan tot de datum van vrijwaring of ingesteld worden op de datum van kentekenregistratie. Deze data kunnen van elkaar afwijken!

top


Waar is de premie van afhankelijk?
De premie is afhankelijk van een aantal factoren die verschillen per verzekeringssoort. Bijvoorbeeld een personenautoverzekering: De WA premie is gerelateerd aan het gewicht van de auto. De casco premie daarentegen is weer gerelateerd aan de oorspronkelijke cataloguswaarde.

top


Hoe werkt de Bonus / Malus tabel?
Bonuskorting is de premiekorting die u met de schadevrije jaren heeft opgebouwd. De hoogte van de korting kunt u aflezen in de Bonus/malus tabel en is gebaseerd op uw huidige kortingspercentage en de opgebouwde schade vrije jaren. Intrasurance controleert het aantal schadevrije jaren via Roy-Data en stelt vervolgens de definitieve korting vast.

top


Ik ben zelfstandige (zonder personeel). De auto is van de zaak. Kan ik mijn auto tegen cataloguswaarde exclusief BTW verzekeren?
Inderdaad kunt u uw auto ex BTW verzekeren. Dat is doet u door het ex BTW bedrag (Catalogus waarde, incl. accessoires) in te vullen en aan te geven dat u ex BTW verzekerd. Bij de afhandeling van een onverhoopte cascoschade blijkt vanzelf dat uw recht hebt op BTW teruggaaf en krijgt u hier als automatisch gevolg van de cascoschade exclusief BTW vergoed.

top


Wat gebeurt er wanneer ik meer kilometers rijd dan opgegeven?
Wij raden aan om dit zo snel mogelijk via onze site aan ons te melden ( ga naar uw dossier). Wanneer u meer kilometers rijdt dan opgegeven kunt u in een andere categorie komen en dit kan gevolgen hebben voor de premie. Het niet opgeven van het juiste aantal kilometers kan ook een gevolg hebben voor de afhandeling bij eventuele schade.

top


Welke verzamelingen vallen bij de inboedelverzekering onder de rubriek 'Bijzondere verzamelingen'?
Daaronder worden begrepen munt-, postzegel-, kristal- of zilverwerkverzamelingen. Muziekinstrumenten vallen onder de rubriek 'Huisraad'.

top


Hoe bereken ik de herbouwwaarde van mijn woonhuis?
De herbouwwaarde is het bedrag dat U nodig heeft om uw huis opnieuw te bouwen wanneer het totaal verloren is gegaan, in de zelfde staat en kwaliteit waarin het was voor de ramp. Als herbouwwaarde kunt u, indien u reeds verzekerd bent en de te verzekeren herbouwwaarde bij het aangaan van die verzekering correct is vastgesteld, het verzekerde bedrag van uw huidige polis nemen. Bij een nieuw gekocht huis wordt de koopprijs van het huis, verminderd met de waarde van de grond, en vermeerderd met 10%, als herbouwwaarde genomen en aangezien de verzekerde bedragen van uw woonhuisverzekering elk jaar worden aangepast aan de index van de bouwprijzen blijft de verzekerde herbouwwaarde door de tijd correct, mits u kosten van eventuele aan- en verbouwingen bij de lopende verzekerde bedragen bijverzekert. 

Voor de vaststelling van uw herbouwwaarde kunt u gebruik maken van de herbouwwaardemeter van het Verbond van Verzekeraars. U kunt ook een PDF versie downloaden (de toelichting). 

Is de verkoopwaarde van uw woning lager dan € 600.000,00? Overweeg dan een Woon Plus Pakket verzekering (bepaling herbouwwaarde niet nodig).

top


Ik wil een afdruk maken, hoe doe ik dat?
U kunt van berekeningen en andere schermen op een eenvoudige wijze een print maken. Ga met uw aanwijzer in het gebied staan dat u wilt afdrukken. Druk op de rechtermuisknop. Kies daar voor 'afdrukken'. Dat is alles! Maar nog eenvoudiger is het om uw berekening op te slaan met de knop "opslaan". Bovendien vindt u bij veel schermen de knop 'printvriendelijke versie'.

top


Waar moet ik mijn schade laten repareren?
U bent vrij in het kiezen van een bedrijf dat uw schade kan herstellen.

top


Hoe meld ik mijn schade?
Het is van belang dat u een schade zo snel mogelijk meldt. Intrasurance neemt uw schade binnen 24 uur in behandeling. Dat gebeurt nadat u uw schade aanmeldt via het schadeformulier dat u in uw persoonlijk dossier bij de betreffende verzekering aantreft. Als de gemelde schade binnen de dekking van uw verzekering valt, zal na schadevaststelling door onafhankelijke schade-experts, het schadebedrag binnen 24 uur aan u worden overgemaakt. Snel, correct, probleemloos en prettig. 

U kunt natuurlijk ook Albers Direct Verzekeren bellen (kantoor Albers Advies) of e-mailen als u niet direct in uw persoonlijk dossier kunt komen.  

top


Waarom moet ik mijn bank-/girogegevens invullen?
Uw bank- of gironummer is nodig voor het betalingsverkeer tussen u en Intrasurance (de verzekeraar).

top


Hoe gaat de premiebetaling. Is dat wel veilig?
De verschuldigde premiebedragen worden door middel van een automatische incassoprocedure door Intrasurance van uw bank of girorekening afgeschreven. Bent u het onverhoopt met een afschrijving of het bedrag niet eens, dan kunt u middels een eenvoudige mededeling aan uw bank of giro het betreffende afgeschreven bedrag direct op uw rekening laten terugstorten. U blijft dus te allen tijde volledig baas over uw rekening en saldo.

top


Hoe ontdek ik de voordelen?
U kunt onze voordelen ontdekken door de premie online te berekenen met het klikken op de knop "Bereken uw premie".

top


Hoe kan ik aanpassingen doorvoeren?
Aanpassen kunt u doorvoeren in uw eigen dossier (ga naar uw dossier). Wij willen u attenderen op het feit dat deze aanpassingen consequenties kunnen hebben op uw premie.

top


Kan ik voor deze verzekeringen verschillende ingangsdata kiezen?
Ja, u kunt gerust de ene verzekering nu afsluiten en voor de andere een latere ingangsdatum kiezen.

top


Wat gebeurt er als ik van gedachten verander?
U kunt per direct opzeggen. Wij storten de restitutie van uw premie direct terug op uw rekening.

top


Moet ik e-mail hebben om een verzekering af te sluiten?
Ja, al onze communicatie gaat via onze site of e-mail verkeer. Officieel benodigde documenten (zoals bijvoorbeeld "de groene kaart") sturen wij per post naar u op.

top


Hoe kan ik een inbraak melden als ik niet bij mijn computer kan?
Een inbraak kunt u overal melden waar een PC staat. Bijvoorbeeld bij de buren of in een internetcafé. Dit om uw schademelding direct te kunnen doen met een directe follow-up (binnen 24 uur). Toch geen online mogelijkheid? Dan kunt u de schade natuurlijk ook altijd melden bij uw persoonlijk adviseur. Voor werkelijke paniek en hoogste urgentie, bijvoorbeeld in geval van een grote brand, is er het alarmnummer dat u 24 uur 7 dagen per week kunt bellen voor directe hulp. 

U kunt natuurlijk ook Albers Direct Verzekeren bellen (kantoor Albers Advies) of e-mailen als u niet direct in uw persoonlijk dossier kunt komen.

top


Is het wel veilig om een verzekering af te sluiten via internet?
Wij bieden u een veilige en betrouwbare gebruikersomgeving. Om dit te realiseren kunt u standaard gebruik maken van Secure Sockets Layer (SSL), een technische standaard die u in staat stelt om op veilige wijze uw gegevens over het Internet te verzenden. Secure Sockets Layer zorgt ervoor dat de communicatie tussen uw computer en het systeem van intrasurance wordt versleuteld. Hierdoor zijn andere partijen niet in staat om uw gegevens te onderscheppen en te lezen; zelfs niet door systeembeheerders binnen een intranet omgeving. Op deze wijze is uw privacy gewaarborgd.

top


Kan ik er vanuit gaan dat mijn persoonlijke gegevens niet misbruikt worden?
De persoonlijke gegevens die u invoert zijn en blijven altijd uw gegevens. Uw gegevens zullen dan ook nooit worden doorgegeven aan derden. Uiteraard onderschrijven wij alle wettelijke bepalingen en voorschriften op het gebied van bescherming van persoonsgegevens en privacy, zoals die staan in de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP). Daarbij conformeren wij ons aan de richtlijnen van Kifid, WFT, CEA-handleiding en Keurmerk Consument & Geldzaken.

top


Kan ik voor deze verzekeringen verschillende ingangsdata kiezen?
Ja, u kunt gerust de ene verzekering nu afsluiten en voor de andere een latere ingangsdatum kiezen.

top


Ik wil een berekening bewaren, hoe doe ik dat?
U kunt uw berekeningen eenvoudig opslaan door op de knop "berekening 4 weken bewaren" te klikken. Deze knop staat onderaan elke berekening. De knop ziet u alleen nadat u uzelf met een gebruikersnaam en wachtwoord heeft geregistreerd.

top


RSS feed
Laatste Nieuws 
Geen Items

Agendapunten 
Geen Items

nu.nl - Algemeen 
Dodental coronavirus stij...
EU evacueert 250 Fransen ...
Weerbericht: Wisselend be...
Uitslaande brand in Aalte...

nu.nl - Geldzaken 
Het Bonnetje: 'We houden ...
Jouw belastingcenten: Kin...
Met Pensioen: 'Ik haal mi...
Is de koopkrachtklaagzang...

nu.nl - Werk en PrivĂ© 
Medewerkers gehandicapten...
Nederland op zesde plaats...
Ruim 16 procent van vmbo'...
'Nederlands onderwijs dre...

 
Uitvaart verzekeren   Recreatie of vrije tijdsverzekeringen
Klik hier om deze pagina uit te printen. 
 
 
Home Direct verzekeren Zakelijk of collectief Uitleg
Inloggen relatie Nieuws Contact Sitemap
 
Overzicht verzekeringen Albers Direct Verzekeren
Ga naar pagina met informatie of bereken premie en sluit online polis van uw keuze
 

informatie

verzekering

premie

 

informatie

verzekering

premie

 

informatie

verzekering

premie

 

informatie

verzekering

premie

 
 
Wonen

info

Klik klaar pakket

€uro

info

Woon Plus pakket

€uro

info

Woonhuis / opstal

€uro

info

Inboedel

€uro

info

Aansprakelijkheid

€uro

Rechtsbijstand

info

Verkeer of compleet

€uro

Uitvaart

info

Uitvaart

€uro

Studentenpakket

info

Studentenpakket

€uro

Oldtimer

info

Auto

€uro

info

Motor

€uro

 
Vervoer of verkeer

info

Auto 

€uro

info

Exclusieve auto

€uro

info

Bestelauto

€uro

info

Schade inzittenden

€uro

info

Pechhulp

€uro

info

Motor

€uro

info

Motorscooter

€uro

info

Snor- / bromfiets / scooter

€uro

info

Fiets

€uro

Ongevallen

info

Inzittenden

€uro

info

Opzittenden

€uro

info

Gezins ongevallen

€uro

info

Persoonlijke ongevallen

€uro

 
Recreatie

info

Doorlopende reis en annulering

€uro

info

Camper / kampeerauto

€uro

info

Tour caravan / vouwwagen

€uro

info

Sta caravan

€uro

info

Pleziervaartuigen

€uro

info

Golf in One

€uro

Dier en zorg

info

Honden zorg

€uro

info

Katten zorg

€uro

info

Paard en recreatie

€uro

MKB

info

MKB pakket

€uro

 
ZZP met gereedschap

info

ZZP pakket

€uro

info

Rechtsbijstand

€uro

info

Combipand

€uro

ZZP zonder gereedschap

info

ZZP pakket

€uro

info

Rechtsbijstand

€uro

info

Combipand

€uro

Overige zakelijk

info

Auto zakelijk

€uro

info

Exclusieve auto

€uro

info

Bestelauto

€uro

Schade inzittenden

€uro

Ongevallen inzittenden

€uro

Doorlopende zakenreis

€uro

 
 

informatie

verzekering

premie

 

informatie

verzekering

premie

 

informatie

verzekering

premie

 

informatie

verzekering

premie

 
 
Informatie  |  Advies of direct verzekeren  |  Privacy  |  Fraudebeleid  |  Algemene voorwaarden  Inloggen Contact